ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

مشترکان Cingular حتما به‌روز شوند!

سرویس اخبار خارجی ایتنا - شرکت مخابراتی Cingular که یکی از رقبای اصلی شرکت‌هایی نظیر AT&T و BellSouth‌ محسوب می‌شود به تمام مشترکان خود اعلام کرد که اگر سیستم تلفنی خود را به‌روز نکنند از ماه سپتامبر موظف خواهند شد ماهانه 99/4 پرداخت کنند.

Cingular می‌کوشد با این اقدام جدید سیستم مخابراتی خود را تغییر داده و به سمت فناوری شبکه‌ای واحد پیش‌ رود تا مشترکان تلفن همراه بتوانند با پرداخت هزینه کمتر از مزایای بیشتری بهره‌مند شوند.

این شرکت که هم‌اکنون بزرگ‌ترین مرکز مخابراتی آمریکا محسوب می‌شود همچنین افزود: "اگر این سیستم‌های تلفنی به‌روز نشوند، این هزینه از 7/4 میلیون مشترک که 8 درصد کل مشترکان آن را تشکیل می‌دهند دریافت خواهد شد. شرکت Cingular هم‌اکنون بیش از 3/57 میلیون مشترک در کشور آمریکا دارد."

Cingular در طرح جدید خود امیدوار است سیستم مخابراتی قدیمی TDMA را که حدود 20 سال پیش راه‌اندازی شده و هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد به طور کامل از رده خارج کند.

طرح «اینترنت ملی» ؛ ناموفق در گرفتن بودجه

ایتنا - به گفته دبیر شورای عالی انفورماتیک، دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات برای طرح «اینترنت ملی» 220 میلیارد تومان درخواست داده بود اما نتوانست توجیه فنی و تخصصی مناسبی برای این پیشنهاد خود ارائه نماید.

محمودی، دبیر شورای عالی انفورماتیک، در جلسه گروه مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات برای طرح اینترنت ملی 220 میلیارد تومان درخواست داده بود اما نتوانست توجیه فنی و تخصصی مناسبی برای این پیشنهاد خود ارائه نماید.

محمودی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از 14 تبصره پیشنهادی در لایحه بودجه سال آینده، 12 تبصره در خصوص فناوری اطلاعات ارائه نموده بود، گفت: متاسفانه عمدتا ضعف تخصصی در توجیه فنی طرح‌های عنوان شده و همچنین عدم آشنایی متولیان با مکانیزم‌های جذب بودجه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، موجب شد که بسیار ساده‌انگارانه با این قضیه برخورد شود تا جایی که صرفا به ارائه 12 تبصره و پی‌آمد آن چند نامه از سوی مقامات عالی مبنی بر همکاری و همراهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با این دوستان در تخصیص منابع بودجه‌ای بسنده نمودند.

به گزارش ایتنا وی تاکید نمود که معنی این موضوع کم توجهی مسئولین نسبت به فناوری اطلاعات کشور نیست بلکه طرحی که 220 میلیارد تومان قرار است از بودجه کشور را به خود اختصاص دهد آن هم در جایی که ما انتخاب‌ها، اولویت‌ها و جایگزین‌های فراوانی را داریم، لازم است توجیهی قوی و فنی داشته باشد.

                                                            

درصد ناچیزی از ایرانی‌ها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند

مدیر یک شرکت اینترنتی گفت: بستر کار برای ارائه سرویس اینترنت پرسرعت در کشور نامناسب است و نباید بر روی این بستر نامناسب وقفه و چالش ایجاد کنیم زیرا باعث می‌شود به طور اتوماتیک روند نزولی پیدا کند.

باقر افخمی‌ در گفت‌وگو با ایسنا، در باره وضعیت اینترنت پرسرعت در کشور با بیان این که یکی از شاخصه‌های رشد هر جامعه در دنیای امروز ضریب نفوذ افراد و دسترسی به اینترنت است که شاخص رشد یک کشور در آن مورد لحاظ قرار می‌گیرد، اظهار کرد:‌ ما در ارایه خدمات به افراد با مشکل مواجهیم بنابراین نباید با وضع یکسری قوانین به این مشکلات دامن بزنیم.

وی معتقد است:‌ شرکت‌های اینترنتی از جانب دولت و مخابرات عملا هیچ گونه حمایتی نمی‌شوند و علاوه بر ارایه سرویس قسمتی از بار دولت را نیز به عنوان وظیفه ذاتی و عمومی ‌حمل می‌کنند، در صورتی که اگر قرار بود این کار از جای دیگری انجام شود آنها باید یارانه‌ای برای کارهای خود دریافت می‌کردند، اما متاسفانه علاوه بر این که هیچ کاری انجام نمی‌شود بلکه با وضع قوانین دست و پا گیر به شرکت‌های اینترنتی و از جمله شرکت‌های ندا لطمه وارد می‌شود.

وی گفت: سرویس ADSL در مقایسه با دایل‌آپ سرویس بهتری ارایه می‌دهد اما ضریب نفوذ آن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست زیرا تعداد کسانی که در حال حاضر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند به لحاظ آماری درصد ناچیزی را به خود اختصاص می‌دهد و این به معنی آن است که ضریب نفوذ اینترنت پایین و به دنبال آن سرعت دسترسی به اینترنت نیز پایین است.

وی معتقد است: استقبال از سرویس ADSL روز به روز بیشتر می‌شود زیرا سرعت کار افزایش یافته و آمار قطعی‌ها نیز در حال کاهش است، بنابراین متقاضیان استفاده از این سرویس نیز در حال افزایش هستند و با این افزایش متقاضیان، سرعت و کیفیت نیز افزایش می‌یابد.
وی گفت: با توجه به این که اصل بازار را عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند هر چقدر کسانی که به اینترنت گرایش می‌یابند بیشتر شود، استفاده از ADSL نیز افزایش می‌یابد و شرکت‌ها نیز برای فعالیت در این بازار گرایش بیشتری پیدا می‌کنند به شرطی که دولت در این زمینه چالش و یا مشکلی ایجاد نکند.

به اعتقاد وی استقبال از سرویس اینترنت پرسرعت در کشور رضایت‌بخش است اما طبیعتا باید فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه انجام شود.
                                                                     

دنیای تلفن‌های همراه متحول می‌شود

سرویس اخبار خارجی ایتنا - کارشناسان موفق به ساخت نخستین‌ تلفن همراهی شده‌اند که همانند صفحات اینترنتی مجهز به Scroll Ball است و می‌توان برنامه‌های درونی آن را آسان‌تر به‌کار برد.
این تلفن‌همراه که قرار است اواخر سال جاری میلادی در ایتالیا به‌فروش برسد، ساختاری شبیه PDA دارد و به عنوان یک کتاب الکترونیکی و یک دستگاه قابل‌حمل پخش موسیقی محسوب می‌شود.
این تلفن‌همراه جدید Readius نام گرفته مجهز به یک صفحه‌نمایش قابل لمس با طول 7/12 سانتی‌متر است و به‌همین خاطر تصاویر را با کیفیت بالا به‌نمایش می‌دهد.

شرکت Polymer Vision که این تلفن‌همراه را تولید کرده ادعا می‌کند صفحه‌نمایش این محصول که قابلیت پخش تصاویر به‌صورت سیاه و سفید را دارد،‌ باعث خواهد شد تا کاربران کلمات را آسان‌تر بخوانند.

شرکت مخابراتی ایتالیا هم‌اکنون قراردادی را با Polymer Vision امضا نموده تا به‌موجب آن از اواخر سال جاری این محصول در کشور یاد شده فروخته شود.

Polymer Vision ادعا کرده که این محصول برای خواندن روزنامه‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، اخبار و سیستم‌های مسیریاب بسیار مناسب است.
                                                                  

۵ عیدی ایرانسل

برای تمام مشترکین ایرانسل
  
1- می توانید از 10 اسفند 85 تا 15 فروردین 86 از MMS و  GPRS رایگان استفاده کنید!
* برای اینکه مشترک ایرانسل باشید باید ثبت نام خود را تکمیل نموده و سیم کارت خود را فعال کرده باشید.
 
2- می توانید از 29 اسفند 85 تا 5 فروردین 86 هرچقدر می خواهید SMS رایگان بفرستید!
* SMS رایگان از ایرانسل به کلیه خطوط تلفن همراه در داخل کشور
* برای اینکه مشترک ایرانسل باشید باید ثبت نام خود را تکمیل نموده و سیم کارت خود را فعال کرده باشید.
 
3- می توانید از 29 اسفند 85 تا 15 فروردین 86 از 12شب تا 6 صبح هر چقدر می خواهید مجانی صحبت کنید!
* مکالمه رایگان از ایرانسل به ایرانسل
* برای اینکه مشترک ایرانسل باشید باید ثبت نام خود را تکمیل نموده و سیم کارت خود را فعال کرده باشید.
 
برای کسانی که از تاریخ 21 بهمن تا 20 اسفند به شبکه ایرانسل می پیوندند
 
4- سیم کارت دائمی ایرانسل خود را پس از تکمیل ثبت نام فعال کنید و 200 دقیقه مکالمه رایگان عیدی بگیرید!
* مکالمه رایگان از ایرانسل به کلیه خطوط تلفن همراه یا ثابت در داخل کشور
 
 
5- سیم کارت اعتباری ایرانسل خود را پس از تکمیل ثبت نام فعال کنید و 50 هزار ریال شارژ رایگان عیدی بگیرید!
* معادل 47170 ریال اعتبار مکالمه اولیه به همراه 6% مالیات فروش و عوارض