ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

گوگل جست‌وجوگر خود را ارتقا می‌دهد

سرویس اخبار خارجی ایتنا - گوگل ادعا می‌کند این اتفاق جدید می‌تواند گوگل را از رقبای خود یک قدم جلوتر ببرد و دو شرکت مایکروسافت و یاهو را از دنیای جست‌وجوهای آنلاین بیرون سازد.
شرکت گوگل با تغییر سیستم جست‌وجوگر خود نتایج حاصل از بررسی‌های کاربران در سراسر جهان را تغییر می‌دهد.
با توجه به اینکه تا کنون نتایج جست‌وجوهای گوگل فقط مربوط به صفحات اینترنتی می‌شد، از این پس کلیدواژه‌ها در اخبار، وبلاگ‌ها، سرویس‌های ویدئویی و دیگر مکان‌های اینترنتی نیز جست‌وجو می‌شوند.
کاربران تا کنون مجبور بودند برای جست‌وجو در یک بخش به‌خصوص، وارد آن بخش شده و کلیدواژه مورد نظر خود را وارد کنند.
این نتایج جدید به گونه‌ای نمایان می‌شوند که کاربر بتواند بخش مربوط به آن را تشخیص دهد.
ماریسا میر(Marissa Mayer) معاون بخش جست‌وجوگر گوگل در این باره گفت: «این اتفاق جدید می‌تواند گوگل را از رقبای خود یک قدم جلوتر ببرد و دو شرکت مایکروسافت و یاهو را از دنیای جست‌وجوهای آنلاین بیرون سازد.»

اعلام نتایج قرعه کشی حساب‌های بانکی از طریق SMS

ایتنا - بانک کشاورزی به منظور دسترسی سریع مشتریان و مخاطبان خود به نتایج قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه این بانک که 31 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد، با کمک آتیه داده‌پرداز، سامانه خودکار اعلام نتایج حساب‌های پس انداز قرض‌الحسنه بانک کشاورزی از طریق پیام کوتاه (SMS) را راه‌اندازی کرده است.
علاقه‌مندان می‌توانند به منظور استفاده از این سامانه، پیامی شامل: ابتدا شماره حساب و سپس با فاصله کد شعبه را به شماره 200093 ارسال کنند، تا پس از قرعه کشی حساب‌های قرض‌الحسنه و اعلام نتایج، در صورت برنده شدن در جوایز ویژه، نتیجه به این دسته از عزیزان به صورت SMS ارسال شود.
به عنوان مثال در صورتی که مشتری، حسابی به شماره 121617 در شعبه کد 160 دارد؛ می‌بایست متن پیام خود را به صورت:

160 121617


به شماره 200093 ارسال نموده و از درج متن، حروف و علائم اضافی خودداری کند.
گفتنی است که مشترکین تالیا نیز برای نخستین بار امکان استفاده از این سیستم و اطلاع از وضعیت حساب خود را دارند.
شایان ذکر است که این سامانه پیش‌تر برای دیگر بانک‌ها از سوی آتیه‌داده‌پرداز مورد استفاده قرار گرفته است.

امکان تبادل SMS از پیش‌شماره 2000 برای مشترکین تالیا

ایتنا - امکان ارسال و دریافت پیام از پیش شماره 2000 برای مشترکین تالیا فراهم شد.
برای نخستین بار و با برقراری ارتباط بین مراکز پیام کوتاه اپراتور تالیا و شرکت آتیه داده پرداز(adp) امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه میان مشترکین تالیا با شماره‌های به پیش‌شماره 2000 فراهم گردیده است.
به گزارش ایتنا با توجه به این موضوع، محدوده وسیعی از خدمات ارزش افزوده پیام کوتاه مانند مسابقه تلویزیونی 90 و خدمات بانکی که تا پیش از این تنها برای مشترکین شرکت ارتباطات سیار امکان‌پذیر بوده است، از این پس در اختیار مشترکین تالیا نیز قرار می گیرد.

سطح آموزشی وبلاگ‌های فارسی غیرتخصصی و ضعیف است

مدیر عامل بلاگ اسکای گفت: «وبلاگ‌های آموزشی در حوزه وبلاگستان فارسی، چندان تخصصی و موفق نیستند.»
مسعود چنگیزی، در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار داشت: «وبلاگ‌های آموزشی و تخصصی به معنای واقعی آنها در وبلاگ‌های خارجی رایج است، به عنوان نمونه،‌ بیشتر کارمندان شرکت مایکروسافت دارای وبلاگ هستند و به ویژه در بخش آموزشی ‌آن،‌ وبلاگ‌هایی به صورت تخصصی نوشته می‌شوند.»
وی با بیان این که، وبلاگ‌های آموزشی در زمینه آموزش مباحث آی تی و کامپیوتر دارای فعالیت بیشتری هستند، در عین حال تصریح کرد: «در وبلاگ‌های فارسی، همان مطالب و موضوعاتی که وجود دارند، به طور مرتب تکرار می‌شوند، لذا چندان تخصصی و موفق نیستند.»
استادان دانشگاها یا مراکز آموزشی مرتبط با این قضیه، هنوز وارد این عرصه نشده‌اند و اغلب جوانان با توجه به علایق شخصی خود و به صورت غیر تخصصی، مطالب شان را می‌نویسند و به این ترتیب، به سرعت نیز این فضا را ترک می‌کنند، ولی وبلاگ‌های خارجی، علاوه بر تخصصی بودن، برخی کامنت‌های آنها نیز تخصصی تر از خود مطالب نوشته می‌شوند.»
به گفته چنگیزی در حالی که تخصص و آموزش در عرصه وبلاگ نویسی باید بر روی افراد با تجربه، استادان و آموزش دهنده‌ها متمرکز شود، در حال حاضر این گونه وبلاگ‌ها در سطح آموزشی پایین و ضعیف نوشته می‌شوند.
مدیر عامل بلاگ اسکای در پایان گفت: « ماهیت وبلاگ‌ها، تشویق نویسندگان آن نیست،‌ بلکه این عرصه باید به یک حرفه و تخصص برای افراد تبدیل شود.»

افزایش سرمایه‌گذاری‌های بریتانیا در زمینه کارت‌های اعتباری

سرویس اخبار خارجی ایتنا - وزارت کشور بریتانیا اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های خود را در بخش کارت‌های اعتباری به میزان 400 میلیون پوند افزایش داده و تاکنون بیش از 31/5 میلیارد پوند در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.
تونی بلر(Tony Blair) با اعلام این خبر گفت که از این پس میزان ایمنی در کارت‌های اعتباری بریتانیا افزایش خواهد یافت و کاربران بریتانیایی بیش از گذشته از این کارت‌ها استفاده خواهند کرد.
دولت بریتانیا قصد دارد بین سال‌های 8-2007 بیش از 640 میلیون پوند در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.
به گفته سخنگوی وزارت کشور بریتانیا، این افزایش سرمایه‌گذاری‌ها برای بالارفتن هرچه بیشتر میزان ایمنی در این کارت‌ها صورت گرفته است.
بر اساس قوانین به‌تصویب رسیده در بریتانیا، مقامات دولتی و ارشد این کشور مجبورند هر دو سال یکبار میزان سرمایه‌گذاری‌های خود در یک طرح را افزایش دهند.
اما درحال حاضر به علت بروز مشکلات امنیتی مجبور شده‌اند بیش ازگذشته در این زمینه هزینه کنند.