ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

یک ایراد امنیتی خطرناک در نرم‌افزار آکروبات ریدر

کارشناسان از شناسایی یک حفره امنیتی خطرناک در نرم‌افزار آکروبات ریدر شرکت آدوب خبر می‌دهند که هکرها با سوء‌استفاده از آن می‌توانند به رایانه‌های کاربران بازدیدکننده از وب‌سایت‌های حاوی فایل‌های پی‌دی‌اف، نفوذ کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، کارشناسان شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای ضدویروس سیمانتک و نیز شرکت ارائه‌دهنده خدمات امنیتی وری‌ساین اعلام کردند هکرها با ایجاد لینک‌های اینترنتی دست‌کاری شده به سوی وب‌سایت‌های مورد اطمینانی که میزبان فایل‌های پی‌دی‌اف (‪ (.pdf‬هستند، می‌توانند به رایانه‌های کاربرانی که روی این لینک‌ها کلیک می‌کنند نفوذ کرده و یا با استفاده از همین ایراد امنیتی ویروس‌های اینترنتی جدید ایجاد کنند.

فایل‌های "پی‌دی‌اف" به عنوان یکی از پرکاربردترین فرمت‌های فایل‌های اسناد رایانه‌ای توسط شرکت آدوب ابداع شده و توسط نرم‌افزار آکروبات ریدر همین شرکت در رایانه‌ها نمایش داده می‌شوند.

حفره امنیتی تازه شناسایی شده در آکروبات ریدر به هکرها اجازه می‌دهد از هر وب‌سایتی که حاوی فایل‌های پی‌دی‌اف باشد به عنوان طعمه استفاده کرده و با طراحی لینک‌های اینترنتی به سوی این فایل‌ها که کدهای مخرب هکر ضمیمه این لینک‌هاست، به رایانه‌های کاربرانی که روی این لینک‌ها کلیک می‌کنند، نفوذ کنند.

این حفره امنیتی کاربران نگارش ششم مرورگر اینترنت اکسپلورر و نیز تمامی نگارش‌های مرورگر فایرفاکس را که از آکروبات ریدر در اینترنت استفاده می‌کنند، تهدید می‌کند.

به گفته کارشناسان اینترنتی، کاربران تا پیش از اصلاح ایراد یاد شده در نرم‌افزار آکروبات ریدر توسط شرکت آدوب، برای حفاظت از خود یا باید نگارش هفتم و جدید اینترنت اکسپلورر را نصب کنند و یا اینکه در مرورگر فایرفاکس قابلیت نمایش فایل‌های پی‌دی‌اف با کمک آکروبات ریدر را غیرفعال سازند.

                                                 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد