ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

همکاری مشترک اینتل، مایکروسافت و ASUS

آی تی ایران - UMPCها کم‌کم دارند جایشان را در بازار پیدا می‌کنند. در ایران گاهی به اشتباه به لپ‌تاپ‌ها عنوان «کامپیوتر همراه» گفته می‌شود اما در حقیقت، کامپیوترهای همراه، کلاس دیگری از ابرازهای IT هستند که به آن‌ها Ultra-Mobile PC یا به اختصار UMPC می‌گویند.

UMPCها، از یزرگ‌ترین PDAها بزرگ‌تر و از کوچک‌ترین لپ‌تاپ‌ها کوچک‌ترند. معمولا سیم‌کارت می‌خورند و سیستم‌عامل‌های PC البته در نگارش‌های خاص روی آن‌ها نصب می‌شود.

شرکت رایانه‌ای اسوس (ASUS) به عنوان تولید کننده پیشگام در فناوری بسیار پیشرفته کامپیوتر همراه، مهندسی برتر خود را در توسعه آخرین ابزار دیجیتالی بر اساس پلت‌فرم‌های اینتل همچنین سازگار با سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارهای مایکروسافت نشان داده‌است.
R2H دوربین با وضوح بالا، بلو‌توث 2 EDR و یک پایه دارد. «انگشت‌نگار امنیتی بیومتریک داخلی» این دستگاه باعث می‌شود که دستگاه تنها با اثرانگشت صاحب آن کار کند.

اسوس نیاز روزافزون کاربران و به خصوص کاربران تجاری رایانه به سیستم‌های امنیتی برای حفاظت از اطلاعات خود را حس‌کرده و برای همین دستگاهی ساخته که به اکثر فناوری‌های حفاظتی مجهز است.

R2H چنان امنیتی دارد که به‌طور کامل از اطلاعات هم از لحاظ نرم‌افزاری و هم از لحاظ سخت افزاری محافظت می‌کند. برای این منظور اسوس از فناوری ویژه مدیریت حفاظت امنیتی (ASPM)، استفاده می‌کند که دسترسی به دستگاه و شبکه را از طریق قراردادن پردازنده‌های ثابت چندعاملی محافظت می‌کند. انگشت‌نگار روی دستگاه هم لایه زنده زیر پوست خارجی را شناسایی می‌کند که موجب می‌شود روند تصدیق پردازه با نسبت به تغییرات سطحی مثل بریدگی یا چرک حساسیت کمتری داشته و همچنین جعل آن سخت‌تر باشد.

روی R2H نسخه Tablet PC ویندوز اکس‌پی نصب شده و صفحه لمسی این دستگاه، امکان تشخیص دست خط از طریق قلم داخلی را فراهم می‌سازد. به علاوه این دستگاه نرم‌افزار جدید Touch Pack مایکروسافت را دارد که ویژه UMPCها طراحی شده‌است.

نسل جدید Spamها

همان طور که می دانید اسپم (Spam) ها نامه ها یا پیغام های ناخواسته ای هستند که اغلب از طریق ایمیل برای افراد فرستاده می شوند که دربردارنده پیامهای تبلیغاتی هستند.
بتازگی ارسال کنندگان اسپم ها به منظور فریب فیلترهای مسدودکننده این ایمیل ها ، عکسهای حاوی متن را جایگزین متون تبلیغاتی کرده اند. فیلترهای مسدودکننده اسپم ها ، معمولا برای تشخیص این پیامهای تبلیغاتی از نامه های واقعی ، در تمامی ایمیل های ورودی به صندوق پستی کاربران به جستجوی کلمات مورد استفاده در این قبیل نامه های تبلیغاتی می پردازند و سبب مسدود کردن آنها می شوند.
فیلترهای مورد استفاده برای شناسایی اسپم ها تنها قادر به خواندن متن هستند و نمی توانند درون یک عکس را برای شناسایی و بررسی متن موجود در عکس جستجو کنند. به همین دلیل این نوع اسپم ها می توانند از فیلترها عبور کنند.
تحقیقات یک شرکت تولیدکننده نرم افزارهای امنیتی به نام سوفوس در انگلیس نشان می دهد که برخی از ارسال کنندگان اسپم ها با توجه به این ویژگی ، در پیامهای تبلیغاتی ، تصاویری که حاوی پیامها و متون تبلیغاتی هستند را ضمیمه این اسپم ها می کنند.
علاوه بر این ، ارسال کنندگان این اسپم ها، تصاویر زمینه عکسهای استفاده شده در پیامهای تبلیغاتی را نیز به صورت تصادفی تغییر می دهند تا نتوان فیلتری طراحی کرد که قادر به شناسایی عکس خاصی باشد و از ورود آن اسپم به صندوق پست الکترونیک کاربران ممانعت به عمل آورد.
به گفته یکی از محققان این شرکت ، در ابتدای سال 2006 تنها 18 درصد از اسپم ها در قالب عکسهای تبلیغاتی ارسال می شد در حالی که هم اکنون 40 درصد از اسپم های ارسالی به کاربران ، چنین ساختاری دارند. کارشناسان هم اکنون در تلاش هستند به فناوری جدیدی که بتواند به صورت خودکار محتویات درون عکسها را نیز بررسی کند ، دست یابند ؛ اما بنا بر اعلام نظر کارشناسان این شرکت ، دستیابی به چنین فناوری به 10 تا 30 سال زمان نیاز دارد و از سویی دیگر استفاده از این فناوری در فیلترهای مسدود کننده اسپم ها، هزینه زیادی را در بر خواهد داشت.
بر این اساس ، دستیابی به فناوری ارزان و کارآمد به منظور بررسی محتویات درون عکسها ، هم اکنون به یکی از اهداف مهم شرکتهای ارائه دهنده خدمات امنیتی تبدیل شده است.

منبع: Newscientist