ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

افزایش تقاضای خرید گوشی‌های هوشمند در خاورمیانه

تقاضای خرید گوشی‌‏های تلفن همراه هوشمند در خاورمیانه سالانه با 50 درصد افزایش همراه است.
به گزارش ایلنا، پیش بینی شرکت تحقیقات فناوری اطلاعات GARTNER تا سال 2010 میلادی سالانه 9/17 میلیون گوشی تلفن همراه هوشمند در منطقه خاورمیانه به فروش خواهد رسید.
طبق پیش بینی این شرکت تحقیقاتی آمریکایی از آن جایی که تمایل کاربران در اقصی نقاط جهان برای خرید گوشی‌‏های هرچه پیچیده‌‏تر بسیار زیاد است، بی‌‏شک نرخ فروش گوشی‌‏های هوشمند تا سال 2010 به 460 میلیون دستگاه خواهد رسید که این رقم 33 درصد کل گوشی‌‏های است که تا سال 2010 در اقصی نقاط جهان به فروش می‌‏رسد

بازار مادربورد ایران و حضور بازیگران نوپا

ایتنا- بدون شک بازار مادربرد یکی ازرقابتی‌ترین بخش‌های بازار بزرگ آی‌تی محسوب می‌شود و با توجه به وجود تقاضای همیشگی وهمچنین حضور شرکت‌های بزرگ در این بازار، هیچگاه رقابت و ارایه مناسب خدمات پس ازفروش، امری ساده و آسان نبوده است.

با این حال چند سالی است که رتبه‌های برتر این بازار در اختیار شرکت‌های قدرتمند آواژنگ، الماس خاورمیانه، رایان‌بدر و سازگار ارقام بوده و این شرکت‌ها توانسته‌اند با ارایه خدمات مناسب مشتریان خود را راضی نگاه دارند.

در آخرین نظرسنجی انجام گرفته ازسوی باشگاه فعالان بازار ICT ایران در مورد شاخص برندهای مادربورد، برند قدیمی، تخصصی و با سابقه « GIGABYTE » با کسب شاخص 342، همچنان جایگاه اول خود را حفظ کرده است.






کیفیت مناسب چیپ‌ست‌ها، استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و همچنین داشتن برچسب گارانتی وخدمات آواژنگ بعنوان یکی ازشرکت‌های معتبر در این زمینه می‌تواند از عمده عوامل موفقیت این برند باشد.
ASUS نزدیک‌ترین رقیب GIGABYTE نیز توانسته است جایگاه دوم خود را همچنان حفظ کند. این برند هم‌اکنون با شاخص 279، با پشتیبانی شرکت الماس خاورمیانه توانسته است به مرور جایگاه خود را در بازار ایران تثبیت کند.سازگاری مناسب این مادربوردها با VGAهای این برند و CPUهای بازار و همینطور اعتبار نام برند قدیمی ASUS بدون شک بی‌تاثیر در کسب این جایگاه در بازار نبوده است.
نکته جالب توجه در این شاخص، از دست دادن امتیاز دو برند اول شاخص نسبت به سال گذشته است که گویای حضور رقبای نوپا در این بازار و تقسیم امتیاز این دو برند با دیگر برندهای جدید می‌باشد. پایین‌تر از این دو، برندی قرار گرفته است که بیشتر در زمینه کارت‌های گرافیک شهرت کسب نموده است. برند MSI هم‌اکنون با عرضه سالانه 14 میلیون مادربورد در جهان جزو سه تولیدکننده بزرگ دنیا می‌باشد و البته موفقیت مادربرد MSI در ایران را می‌توان تا حدودی مدیون اعتبار کارت‌های گرافیک موفق این برند دانست.
طبق نظر اعضای «باشگاه فعالان بازار ICT ایران» هم اکنون مادربوردهای "MSI" با شاخص 119 و با پشتیبانی شرکت «رایان بدرالکتریک» جایگاه سوم شاخص بازار را در اختیار گرفته است.MSI با آنکه در شش ماه گذشته توانسته بود رشدی 40 امتیازی را نسبت به سال گذشته رقم بزند اما در خرداد 86 با کاهش 40 امتیازی نتوانست اقتدار خود را حفظ کند و دراین نظرسنجی رشدی نسبت به سال گذشته از خود نشان نمی‌دهد.
برندهای AS Rock و Elite Group که هر دو توسط شرکت سازگار ارقام به بازار ایران عرضه می‌شوند نیز توانسته‌اند سهمی هر چند اندک اما قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند. این دو برند که در آذر ماه گذشته با شاخص‌های 65 و 40 جایگاه‌های چهارم و پنجم بازار را در اختیار داشتند هم اکنون هر کدام با کسب 50 امتیاز شاخص و جابه‌جا کردن جایگاه‌های خود، پایین‌تر از سه برند معروف و معتبر بازار قرار دارند که در کل نشان از شاخص 100 امتیازی سازگار است که نقش قیمت، تبلیغات و همینطور پشتیبانی شرکت سازگار می‌تواند از عوامل تاثیرگذار در کسب این جایگاه‌ها توسط این دو برند باشد.
درمکا‌ن‌های بعدی این لیست نام برندهای قدرتمندی هم دیده می‌شود که سهم بازار کوچکی را به خود اختصاص داده اند که از جمله این نام‌ها می‌توان به Foxconn اشاره کرد که متعلق به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده قطعات آی‌تی جهان می‌باشد که پس از گذشت مدتی طولانی از حضورش در بازار ایران هنوز نتوانسته روند رو به رشدی برای کسب جایگاه درخور خود پیدا کند.
در آخر اختلاف‌نظر بین اعضای تهران و شهرستان نیز قابل تامل می‌باشد، اعضای تهرانی براین اعتقاد هستند که بازار MSI و ASUS گرم‌تر است با این تفاوت که شهرستانی‌ها برند Elite را دو برابر محبوب‌تر نسبت به بازار تهران می‌دانند و این نکته شایان ذکر است که آمار در بازار جهانی نسبت عرضه و تولید برند ASUS و Gigabyte برعکس ایران بوده و ASUS شاخص بالاتری دارد.
شاخص S&P نتیجه آمارگیری هفتگی درباره موضوعات و اقلام مختلف از اعضای باشگاه فعالان بازار ICT کشور می‌باشد. آرای اعضای این باشگاه که متشکل از حدود 2000 واحد فعال در امر توزیع و فروش محصولات رایانه و ارتباطات می‌باشد به صورت آنلاین در پرتال www.sandp.ir ثبت، جمع‌آوری و به صورت نمودارهای آماری ارائه می‌گردد.
بدون هرگونه ادعایی مربوط به میزان جامعیت شاخص ارائه شده، این آمار به تفکیک تهران و شهرستان‌ها و نمودارهای مقایسه‌ای آن و نیز تحلیل‌های مرتبط با هر شاخص و آرشیو شاخص‌ها در سایت www.sandp.ir برای دسترسی عموم موجود می‌باشد. نظرات و پیشنهادات کارشناسانه خود را در حوزه ICT از طریق سایت ارسال نمایید.

نگهداری اطلاعات در گوگل، فقط با رضایت کاربران

سرویس اخبار خارجی ایتنا - شرکت گوگل در حال حاضر ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار داده است که به کمک آن می‌توان زمان باقی‌ماندن اطلاعات شخصی نزد این سایت بزرگ را تعیین کرد.
یکی از مدیران ارشد غول‌ جست‌وجوهای اینترنتی جهان گزارش داد، در صورت رضایت هر یک از کاربران، شرکت گوگل اطلاعات مربوط به جست‌وجوهای شخصی آن‌ها را تا 18 ماه ذخیره می‌کند.
بسیاری از کارشناسان با نگرانی فراوان هشدار داده‌اند که شرکت گوگل در مورد هر یک از کاربران اطلاعات فراوانی را نزد خود نگه می‌دارد که این اطلاعات می‌تواند در موارد فراوان مورد استفاده قرار گیرد.
ماریسا میر(Marissa Mayer) معاون بخش‌ جست‌وجوگر شرکت گوگل در این باره گفت: «شرکت ما شرایطی را فراهم کرده است که تنها با رضایت کاربران اطلاعات مربوط به آنها را برای مدت طولانی ذخیره می‌کند.»
شرکت گوگل در حال حاضر ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار داده است که به کمک آن می‌توان زمان باقی‌ماندن اطلاعات شخصی نزد این سایت بزرگ را تعیین کرد.
میر در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر پاریس اعلام کرد: «شخصی‌کردن جست‌وجوها در سایت گوگل به افراد امکان می‌دهد کلیدواژه‌هایی را که پیش‌تر جست‌وجو کرده بودند در اختیار داشته باشند و از اطلاعات آنها استفاده کنند.»

مدیر جدید یاهو Rivals.com را خرید

سرویس اخبار خارجی ایتنا - شرکت یاهو پیش‌بینی می‌کند که با خرید Rivals.com مخاطبان ورزشی خود را در تابستان امسال افزایش خواهد داد.
جری یانگ(Jerry Yang) مدیرعامل جدید یاهو به عنوان نخستین اقدام خود در این شرکت بزرگ سایت ورزشی Rivals.com را به مبلغ نامعلومی خرید.
به دنبال بروز مشکلات فراوان برای تری سمل(Terry Semel) مدیرعامل اسبق یاهو، یانگ طی هفته گذشته به ریاست این سایت بزرگ که هم‌اکنون عنوان دومین جست‌وجوگر اینترنتی جهان را از آن خود کرده است، برگزیده شد.
اخبار جدید رسیده نشان می‌دهد شرکت رسانه‌ای News Corporation قصد دارد 25 درصد سهام یاهو را خریداری کند.
شرکت یاهو پیش‌بینی می‌کند که با خرید Rivals.com مخاطبان ورزشی خود را در تابستان امسال افزایش خواهد داد.
این سایت تا کنون گزارش‌هایی را در مورد فوتبال، بسکتبال و دیگر رشته‌های ورزشی در آمریکا منتشر می‌کرده و با بیش از 100 دانشگاه، مدارس ورزش و باشگاه‌های رسمی این کشور همکاری داشته است.

گوگل دنیای آفلاین و آنلاین را یکی کرد

سرویس اخبار خارجی ایتنا - گوگل معتقد است که با عرضه این محصول استانداردهای جدیدی را برای دنیای مجازی ایجاد خواهد کرد.
شرکت گوگل فناوری جدیدی را روانه بازار کرده که به کاربران امکان می‌دهد در حالت آفلاین از ابزارهای آنلاین و اینترنتی استفاده کنند.
یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که ابزارهای گوگل نظیر سرویس پست‌الکترونیکی، پردازنده Word و سرویس Calendar داشته‌اند لزوم اتصال به شبکه اینترنت بوده است، اما بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی اینترنتی جهان ادعا می‌کند که این مشکل را تاحدودی از میان برداشته است.
ابزار جدید شرکت گوگل به کاربران امکان می‌دهد به صورت آفلاین، به اطلاعات موجود در پست‌الکترونیکی و بخش جست‌وجوگر اینترنتی دسترسی پیدا کنند.
این ابزار جدید در روز توسعه ابزارهای گوگل که به همراه پنج هزار برنامه‌نویس برتر دنیا برگزار شده بود، معرفی شد.
ابزار جدید این شرکت بزرگ آمریکایی Google Gears نام گرفته و به صورت یک نرم‌افزار کوچک‌، روی مرورگر اینترنتی کاربران نصب می‌شود.
گوگل معتقد است که با عرضه این محصول استانداردهای جدیدی را برای دنیای مجازی ایجاد خواهد کرد.
این نرم‌افزار به صورت رایگان عرضه شده و کاربران می‌توانند آن را از سایت اینترنتی گوگل بارگذاری کنند.