ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

Mobily سرعت اینترنت را دو برابر کرد

سرویس اخبار خارجی ایتنا - شرکت Mobily میزان پهنای باند اینترنتی خود برای مشترکان تلفن‌همراه در کشور عربستان سعودی را دو برابر کرد.
با ایجاد تغییرات جدید، مشترکان تلفن‌همراه در شبکه مخابراتی Mobily از این پس می‌توانند با سرعت 6/3 مگابایت در ثانیه به اینترنت متصل شوند.
پیش از این سرعت شبکه اینترنتی Mobily برای مشترکان تلفن‌همراه تنها 8/1 مگابایت در ثانیه بود.
این شرکت معتقد است که افزایش سرعت اینترنت یکی از بهترین روش‌ها برای جذب تعداد بیشتر مشترکان محسوب می‌شود.
با تغییرات جدید Mobily، مشترکان از این پس در 19 شهر بزرگ عربستان می‌توانند از اینترنت پرسرعت در تلفن‌های همراه خود بهره‌مند شوند.

اپراتور اول وجود اختلالات شبکه موبایل را تکذیب می‌کند

در حالی که طی چند روز اخیر شاهد بروز اختلالاتی در شبکه تلفن همراه به ویژه در شهر تهران بودیم، معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار معتقد است؛ کیفیت تلفن همراه شبکه اپراتور اول به مراتب بهتر از هفته گذشته گزارش شده است و از لحاظ VOIC نیز هیچ‌‏گونه قطعی وجود ندارد.
محمد حسین فلاح اصغری، در گفت‌و گو با ایلنا، با بیان این که هیچ‌‏گونه اختلالاتی در شبکه طی چند روز اخیر گزارش نشده است، اظهارداشت: در حال حاضر از لحاظ ارسال و دریافت SMS و نیز برقراری مکالمات، شبکه در سطح مطلوب به سر می‌‏برد و طی نظر سنجی‌‏های انجام شده مشترکان از سیم‌کارت‌‏های اپراتور اول نسبت به دیگر اپراتورها راضی‌‏تر هستند.
فلاح‌‏اصغری، تصریح کرد: اگرچه با ظرفیت استانداردهای بین المللی فاصله داریم، اما وضعیت بهتری نسبت به قبل را شاهد هستیم.
وی در خصوص سیم کارت‌‏های اعتباری اپراتور اول، گفت: اپراتور اول به اندازه کافی ظرفیت دارد و با ورود این سیم کارت‌‏ها به شبکه مشکلی به وجود نخواهد آمد.
فلاح‌‏اصغری، افزود: در حال حاضر 850 هزار نفر از سیم کارت‌‏های اعتباری اپراتور اول استفاده می‌‏کنند.
گفتنی است، طی چند روز اخیر برقراری تماس با مشترکین تلفن همراه به سختی انجام می‌‏پذیرفت و حتی در حین مکالمه نیز با قطعی تماس روبرو می‌‏شدند.

پلیس اسپانیا سازنده ویروس موبایل را دستگیر کرد

مشورت - پلیس اسپانیا مرد 28 ساله ای را که سازنده بیش از 20 نوع ویروس گوشی های سیار می باشد را دستگیر کرد. این ویروس ها که از انواع Cabir تا CommWarrior می باشند اغلب برای سیستم عامل سیمبیان گوشی های نوکیا نوشته شده است.
سازمان قضایی اسپانیا سرانجام بعد از هفت ماه تجسس روی ویروس های فوق توانست این مرد را در شهر Valencia شناسایی و دستگیر کند.
پلیس این کشور بنا به گزارش های سایت سوفوس اظهار داشته است که این مهاجم تا به حال یش از 115000 گوشی تلفن همراه را آلوده کرده است.
اغلب این ویروس ها دارای یک کلمه مشخص می باشند: Leslie که به گفته سایت سوفوس نام دوست دختر این هکر می باشد.
Graham Cluley، مشاور ارشد بخش تکنولوژی سوفوس در این زمینه می گوید:« ویروس های تلفن همراه مانند ویروس های کامپیوتر های رومیزی به صورت عمومی به سیستم ضربه نمی زند و روال و نظم مشخصی ندارند. امروزه نمی توان ویروس ها را یک شوخی مسخره دانست زیرا که آنها باعث خسارات فراوانی در تجارت و امور شخصی افراد می شوند.»
در گذشته ویروس نویس ها به ندرت دستگیر می شدند اما امروزه با توجه به حجم خساراتی که وارد می کنند دستگیری این مهاجمین مورد توجه قرار گرفته است.
بین سال‌های 2003 تا 2004 نویسنده ویروس MSBlast که بیش از 25 میلیون کامپیوتر را آلوده کرده بود دستگیر شد. در سال 2005 مایکروسافت برای دستگیری نویسنده Sasser مبلغ 250 هزار دلار جایزه تعیین کرد.
بنابرگفته شرکت مکافی حمله به تلفن های همراه در سال 2007 نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است.

LCD جدید ASUS با قابلیت‌های ویژه

ایتنا- ASUS نمایشگر جدیدی با طراحی و قابلیت‌های منحصربه‌فرد ارائه کرده است.
نمایشگر باریک LS201 با استفاده از سیستم تنظیم کنتراست ASUS با دقت 2000:1 عکس‌ها را شارپ‌تر و واضح‌تر نمایش می‌دهد. از طرف دیگر یک سیستم پردازش دینامیک نوری هم در لایه داخلی این مانیتور به کار گرفته شده که با ایجاد یک نور ویژه در پس‌زمینه افکت‌های تصویری حرکت را دقیق‌تر نمایش دهد.
فناوری Splendid intelligence که منحصرا از طرف ASUS طراحی و به کار گرفته می‌شود گواهینامه ویندوز ویستا را برای این مانیتور به ارمغان آورده است. همچنین LCD مدل MW221u این کمپانی که تایید شده برای ویندوز ویستا است دارای صفحه نمایشی به نسبت 16:10 است و این صفحه نمایش 22 اینچی از اندازه‌ای به وسعت دو کاغذ A4 برخوردار است.
فناوری موسوم به free trace استفاده شده در این مانیتور زمان پاسخگویی آن را تا حد 2 میلی‌ثانیه پایین آورده است و همزمان از فناوری HDCP نیز برای ورودی سیگنال‌های دیجیتال DVI استفاده شده است. گفتنی است این مانیتور که به فناوری Splendid intelligence تجهیز شده دارای خروجی هدفون و اسپیکر استریو نیز می‌باشد

BLOGGER فیلتر شد

ایتنا - «بلاگر» بزرگ‌ترین و معروف‌ترین سایت سرویس دهنده وبلاگ جهان فیلتر شده است.
مدتی است که کاربران ایرانی در دسترسی به این سایت دچار مشکل شده‌اند، و به ویژه وبلاگ نویسانی که از این سرویس برای نوشتن وبلاگ خود استفاده می‌کنند امکان دسترسی به آن را ندارند.
به گزارش ایتنا کاربران این سایت هنگام مراجعه به آن، با پیغام متعارف فیلترینگ مواجه نمی‌شوند، اما نمی‌توانند به صفحات آن متصل گردند، و نهایتا پس از مدتی پیغام خطا دریافت می‌کنند.
با این حال دسترسی به این سایت توسط فیلترشکن‌ها به سادگی انجام می‌پذیرد.
همچنین این گزارش حاکی است امکان دسترسی عمومی به وبلاگ‌های این سایت وجود دارد و هنوز شواهدی از فیلتر شدن آن دیده نشده است.
گفتنی است که وبلاگ‌های ایجاد شده توسط بلاگر عمدتا در سرور دیگری با نشانی AAA.blogspot.com قرار می‌گیرند.
تعدادی از کارشناسان ارائه‌دهندگان اینترنت در گفت‌وگو با ایتنا، ضمن تایید این خبر، به اعمال فیلترینگ توسط نرم‌افزار فیلترینگ شرکت امن‌افزار گستر شریف اشاره نمودند.
یکی از مدیران امن‌افزار گستر شریف نیز به ایتنا گفت: تصمیمات در مورد بستن هر سایتی و نیز ابلاغ آنها توسط مراجع مربوطه اعم از قوه قضاییه و کمیته فیلترینگ صورت می‌گیرد، و ما اساسا فقط مجری این تصمیمات هستیم.
به گفته مدیر فنی امن‌افزار گستر شریف، از سوی مراجع مربوطه، درخواست بستن نشانی «beta.blogger.com» به ما ابلاغ شده اما از آنجا که این نشانی با خود سایت دارای IP یکسانی هستند، ناگزیر از بستن کل هاست این سرور شده‌ایم.
شایان ذکر است بلاگر که مدتی پیش توسط گوگل خریداری شد، از قدیمی‌ترین سرویس دهندگان عمومی وبلاگ در جهان است، و به چندین میلیون وبلاگ در سراسر دنیا سرویس می‌دهد.
همچنین ایران نیز از کشورهایی است که همواره در لیست تعداد وبلاگ‌ها، از رتبه‌های بالایی برخوردار بوده، و حتی زمانی توانسته بود جایگاه سوم در بیشترین وبلاگ‌ها در میان کشورهای دنیا را به خود اختصاص دهد، به طوری که رییس جمهور وقت ایران در اجلاس جهانی WSIS از آن با افتخار یاد نمود.
پس از شکل‌گیری سرویس‌های فارسی وبلاگ در ایران، استفاده از بلاگر رو به کاهش گذاشت، با این حال هنوز هم این سرویس پذیرای تعدادی از وبلاگ نویسان ایرانی است.