ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

ویندوز XP کنار گذاشته می‌شود

سرویس اخبار خارجی ایتنا - شرکت مایکروسافت طی بیانیه‌ای اعلام کرد، از ژانویه 2008 نصب سیستم‌عامل ویندوز XP روی نسل جدید کامپیوترهای شخصی را ممنوع خواهد کرد.
این شرکت قصد دارد با متوقف کردن فروش ویندوز XP،‌ امکان فروش هرچه بیشتر سیستم‌عامل جدید خود با نام ویستا را بیش از پیش فراهم کند.
بررسی‌های جدیدی که توسط گروه تحقیقاتی آمریکایی Harris Interactive انجام شده نشان می‌دهد، تنها 10 درصد افراد قصد دارند در آینده نزدیک سیستم‌عامل XP را به ویستا ارتقا دهند.
طبق اخبار به‌دست آمده،‌ قرار است شرکت مایکروسافت از تاریخ 31 ژانویه 2008 مجوز نصب تمام نسخه‌های ویندوز XP را به شرکت‌های کامپیوترساز بزرگ نظیر دل،‌ توشیبا و Dell نخواهد داد.مطالعاتی که روی دو هزار و 223 کاربر آمریکایی انجام شده نشان می‌دهد، اگرچه 87 درصد این افراد از عرضه ویندوز ویستا مطلع بوده‌اند، تنها 12 درصد قصد نصب آن را روی کامپیوتر خود داشته‌اند.اگرچه در این مطالعات مشخص شده برخی کاربران پیش از عرضه این سیستم‌عامل منتظر آن بوده‌اند، 60 درصد گفته‌اند که پس از عرضه این محصول هیچ برنامه برای خرید آن نداشته‌اند.

Blu-ray و HD DVD روی یک دستگاه

سرویس اخبار خارجی ایتنا - شرکت سامسونگ از ساخت دستگاه جدید خود که توانایی خواندن دیسک‌های Blu-ray و HD DVD را دارد، خبر داد.
شرکت کره‌ای سامسونگ به‌دنبال آغاز همکاری‌های خود با شرکت LG اقدام به ساخت دستگاه‌هایی کرده که می‌تواند هر دو دیسک Blu-ray و HD DVD را شناسایی و برنامه‌های روی آن را بخواند.
این دستگاه جدید BD-UP5000 و در حالی که هنوز قیمت مشخصی برای آن اعلام نشده است، تا پیش از کریسمس 2008 وارد بازارهای آمریکا خواهد شد.
دانگسو جان(Dongsoo Jun) مدیرعامل بخش فناوری‌های دیجیتالی شرکت سامسونگ در این باره گفت: «ما بسیار خرسندیم که به موفق با ساخت این دستگاه شده‌ایم تا به این وسیله امکان اجرای هر دو دیسک برای کاربران فراهم شود. اگر چه کاربران از نسل جدید دیسک‌ها بسیار راضی هستند، اما تفاوت میان Blu-ray و HD DVD باعث شده تا آن‌ها دچار مشکل شوند.»

امکان ایجاد محدودیت در توسعه ایرانسل

در صورتی که ایرانسل به تعهدات خود عمل نکند در توسعه‌‏های بعدی این شرکت محدودیت ایجاد خواهد شد.
روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پاسخ به ایلنا, با بیان این مطلب، اعلام کرد: نامه ایرانسل در خصوص ثانیه‌‏ای کردن مکالمات مشترکان خود در تاریخ 20/12/85 به سازمان تنظیم مقررات رسید که این سازمان در تاریخ 21/12/85 به آن پاسخ داد.
براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات؛ ثانیه‌‏ای کردن صورتحساب مشترکین ایرانسل باید اجرا شود که با توجه به اتمام مهلت 48 ساعته به این شرکت, در صورت عدم اجرای آن, در توسعه‌‏های بعدی ایرانسل محدودیت ایجاد خواهد شد.
این گزارش می‌‏افزاید: پیشنهاد ایرانسل افزایش تعرفه تماس مشترکان با سایر اپراتورها است که در چارچوب پروانه می‌‏تواند میزان تعرفه خود را افزایش دهد؛ اما پیشنهاد این شرکت برای تغییر تعرفه بیش از رقم موجود در پروانه است, که سازمان با آن هزینه موافقت نکرده است.
گفتنی است؛ در صورت محدودیت در اجرای توسعه شبکه ایرانسل برای مشترکین فعلی این شبکه مشکلی پیش نخواهد آمد.
روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات همچنین در خصوص تعرفه سرویس GPRS سیم‌‏کارت‌‏های ایرانسل اعلام کرد: تعرفه از سوی سازمان تنظیم مقررات تدوین و برای این شرکت فرستاده شده و از نظر سازمان نهایی است.
لازم به ذکر است؛ پیشنهاد تعرفه GPRS برای هر کیلوبایت 60 ریال بوده است که با بررسی‌‏های انجام شده سازمان تنظیم مقررات تعرفه 15 ریال منطقی به نظر می‌‏رسد.

بلاگ‌اسکای جشن می‌گیرد

ایتنا - نخستین گردهمایی وبلاگ‌نویسان همزمان با شروع پنجمین سال فعالیت سرویس‌دهنده بلاگ‌اسکای(blogsky) بزودی در حضور اصحاب رسانه برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی بلاگ‌اسکای، در اولین برنامه جمعی و رسانه‌ای بلاگ‌اسکای تاریخچه و برنامه‌های آتی این سرویس دهنده وبلاگ فارسی معرفی و اعضاء با مدیران این فضا از نزدیک آشنا می‌شوند.
بنا بر این گزارش، کمک به آسان‌سازی سرویس وبلاگ فارسی، کمک به ترویج فارسی نویسی در وب، کمک به رشد رسانه وبلاگ در ایران، ایجاد فضای تعامل و هم‌اندیشی میان بلاگرهای ایرانی و خصوصا اعضای بلاگ‌اسکای، فراهم آوری شرایط مناسب برای حضور مدیران بلاگ‌اسکای در میان بلاگرها و تعامل مستقیم جهت ارائه سرویس‌های مناسب، شناسایی بلاگرهای توانا و کوشای بلاگ اسکای و ایجاد زمینه تقدیر و تشکر از اعضای فعال از جمله اهداف بلاگ اسکای و همچنین برنامه‌های آن در این مراسم است.
این گزارش می افزاید: بلاگ‌اسکای به مناسبت تولد خود وبلاگ جدیدی با عنوان (birthday.blogsky.com ) ایجاد و آن را برای نظرات مخاطبان و ارتباط بیشتر با آنها مهیا کرده است.
در این وبلاگ گروهی اعضای بلاگ اسکای می‌توانند به اظهار نظر در خصوص این سرویس‌دهنده و نیز برنامه جشن تولد بپردازند.
بیستم فروردین ماه 82 بلاگ اسکای متولد شد و اکنون درحالی شروع پنجمین سال فعالیت خود را جشن می گیرد که رشد و گسترش وبلاگ‌نویسی به زبان فارسی توانسته فرهنگ و زبان ایرانی–اسلامی را در فضای شبکه جهانی اینترنت زنده نگهدارد.
شایان ذکر است برنامه زمانبندی و محل برگزاری مراسم متعاقبا اعلام می‌شود

دامنه رایگان ir.

سلام:

دوستانی که دارای وبلاگ یا وبسایت هایی هستند که آدرس های بلندی دارند می تونند با مراجعه به سایت http://www.freedomain.coo.ir/ پس از چک کردن آدرس مورد نظرخود نسبت به ثبت آن اقدام کنند.