ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

ارتباطات سیار سوختن سیم‌کارت به‌دلیل نقص فنی را رد می‌کند

معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار، سوختن بی‌دلیل گروهی‌از سیم‌کارت‌های جدید واگذاری این اپراتور را رد کرد و گفت: آمار شبکه هیچ تغییری در شمار تعویض سیم‌کارت نشان نمی‌دهد.
در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی متعددی ازسوختن سیم‌کارت‌های جدید واگذاری این اپراتور دولتی از نوع اعتباری و دائمی با کدهای هفت، ‪ ۶‬و پنج منتشر شد. مشترکان می‌گویند پس از چند ماه استفاده از این سیم‌کارت‌ها، با از کار افتادن سیم‌کارت مواجه می‌شوند و زمانی که‌ برای تعویض سیم‌کارت به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه می‌کنند، ‪ ۷۰‬هزار ریال برای این امر از آنها دریافت می‌شود.
محمدمهدی عطوفی معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار که مانند اکثر مسوولان شرکت ارتباطات سیار کمتر به گفت‌وگو با خبرنگاران تن می‌دهد، این‌بار در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این که در سال حدود دو درصد سیم‌کارت‌های این شرکت توسط مشترکان به‌ دلیل سوختن تعویض می‌شود، به این پرسش که آیا گزارش کتبی از سوختن سیم‌کارت‌ها به دلیل نقص فنی دریافت کرده‌اید، پاسخ منفی داد.
معاون ارتباطات سیار در این زمینه گفت: سیم‌کارت تلفن همراه وسیله الکترونیکی است و درتمام قراردادها، پیمانکاران شش‌ماه تضمین می‌دهند اگر به دلایل نقص فنی مثل معیوب‌بودن قطعات، سیم‌کارتی از کار افتاد، آن را تعویض کنند.
عطوفی در پاسخ به این سوال که آیا چنین سرویسی به مشترکان نیز عرضه می‌شود، گفت: از حدود یک سال پیش برای مشترکان نیز این ضمانت وجود دارد. وی توضیح‌داد: اگر سیم‌کارت تلفن همراه ارتباطات سیارظرف شش‌ماه به دلیل نقص‌فنی سوخت، این سیم‌کارت در دفاتر ‪ ۳۸‬گانه ارتباطات سیار درسراسر آزمایش می‌شود و هزینه پرداخت شده برای تعویض به مشترک بازپرداخت خواهد شد.

منتظر بازی‌های واقعی‌تر باشید

همکاران سیستم - گلن انتیس(Glenn Entis) مدیر فنی شرکت بزرگ Electronic Arts گفت: "برای موفقیت هر چه بیشتر در بازارهای جهانی، بازی‌های کامپیوتری باید هر چه سریع‌تر به واقعیت نزدیک‌تر شوند.
انتیس در کنفرانس بین‌المللی Siggraph اظهار داشت این روزها تولیدکنندگان بازی‌های کامپیوتری بیش از گذشته به واقعیت نزدیک شده‌اند و معیارهای واقعی را در تولیدات خود به کار می‌برند، اما باید توجه داشت موفقیت آتی این مراکز به افزایش کیفیت بازی‌های کامپیوتری بستگی دارد.
به اعتقاد وی، دنیای بازی‌های کامپیوتری نه تنها باید شبیه زندگی واقعی باشد، بلکه رفتارها و عکس‌العمل‌های شخصیت‌های موجود در آن نیز باید با واقعیت هماهنگ شود.
شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده بازی‌های کامپیوتری این روزها می‌کوشند ابزارهایی را تولید کنند که امکان ساخت ابزارهای مورد نیاز برای کاربر فراهم شود.
کنفرانس بین‌المللی Siggraph که در ایالت سندیگو آمریکا برگزار شد، یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های جهان برای بازی‌های کامپیوتری محسوب می‌شود.
انریس در طول سخنرانی خود اعلام کرد، در آینده نه چندان دور شاهد نسل جدید بازی‌های کامپیوتری خواهیم بود که شاهت زیادی به دنیای واقعی دارند.

پرشین بلاگ هک شد

:مجموعه وبلاگ های پرشین بلاگ ، بامداد روز گذشته مورد حمله هکرها قرار گرفت و هک شد.
از بامداد روز گذشته و حدود ساعت 4بامداد بسیاری از 4میلیون بازدیدکننده وبلاگ های این سایت با پیامی مواجه می شدند که سرویس پرشین بلاگ در حال بازسازی است و در برخی موارد تصاویر و عباراتی را با جملات ضد ایرانی مشاهده می کردند.
دکتر مهدی بوترابی ، مدیر عامل مجموعه پرشین بلاگ که یکی از بزرگترین شرکتهای ارائه کننده سرویس های اینترنتی ایران است در پی این رویداد به خبرگزاری مهر گفت: هکرها بامداد روز گذشته توانستند دامنه پرشین بلاگ را هک کنند و بعد از آن نیز در پی دستیابی به بانک اطلاعاتی این مجموعه بودند که موفق به انجام این کار نشدند.
مهندس عماد هنرپرور، مدیر اجرایی سابق و عضو هیات مدیره مجموعه پرشین بلاگ نیز در گفتگو با «جام جم» تاکید کرد، اطلاعات بیش از 800هزار کاربر پرشین بلاگ در ایمنی کامل قرار دارد و با تلاشهای انجام شده بزودی تمامی وبلاگ ها و محتویات آنها در دسترس قرار خواهند گرفت.
بر اساس اطلاعیه ای که مدیریت مجموعه پرشین بلاگ منتشر کرد، اعلام شده است که این هک گسترده در دسترسی به بانک اطلاعاتی مجموعه پرشین بلاگ ناموفق بوده و از سوی هکرهای عراقی صورت گرفته است.
بر اساس این اطلاعیه در برخی از تصاویر قرار گرفته در سایتهای هک شده ضمن انتشار پرچمهایی از کشورهای عراق و لبنان ، هکرها جملاتی را علیه ایرانیان نوشته اند و کوشیده اند عمل خود را عملی عربی نشان دهند.
لازم به یادآوری است ، سال گذشته نیز مورد مشابهی در رابطه با سرویس های پرشین بلاگ اتفاق افتاده بود.
پرشین بلاگ به دلیل حجم بزرگ کاربرانی که در اختیار دارد و همچنین فعالیت های گسترده خود همیشه مورد توجه هکرهایی با اهداف گوناگون بوده است و با وجود استفاده از بالاترین استانداردهای امنیتی تا کنون 2بار با حملات جدی هکرها روبه رو شده است.
بروز چنین رویدادی شاید تلنگری به مجموعه های بزرگ ITکشور باشد که نیازمند افزایش ضریب ایمنی خود هستند و این ضرورت بویژه برای مجموعه های اطلاعات الکترونیکی دولتی نظیر بانکها، سامانه های کارت هوشمند سوخت و دیگر اجزای دولت الکترونیک بیشتر ضروری است.

شکست رکورد سرعت ابررایانه ها

جام جم آنلاین: شرکت آی بی ام ، سریعترین ابررایانه تجاری جهان بلو جین/پی (Blue Gene/P) را ساخته است.
به گزارش شبکه بی بی سی ، بلو جین/پی (Blue Gene/P) سه برابر از سریعترین دستگاه موجود، یعنی بلو جین/ال که آن هم ساخت آی بی ام است، سریعتر است.
این ابر رایانه حدود ۱۰۰ هزار برابر از رایانه های خانگی قدرتمندتر است.

 شکست رکورد سرعت ابررایانه ها
سیستم استاندارد بلو جین/پی شامل ۷۲ طبقه (Rack) است و در هر طبقه مجموعه ای از پردازشگرهای قوی کار گذاشته شده اند. این ابر رایانه بیش از ۹۳ میلیون دلار قیمت دارد.

در حالی که در رایانه های معمولی، عموما از یک یا دو پردازشگر (پروسسور) برای انجام محاسبات استفاده می شود، یک سیستم استاندارد بلو جین/پی شامل مجموعه ای بالغ بر ۲۹۴ هزار پردازشگر است.
این رایانه بطور عادی می تواند با سرعت ثابت یک پیتافلوپ (petaflop) کار کند، یعنی می تواند در هر ثانیه هزار تریلیون محاسبه انجام دهد.
با این حال بلو جین/پی قابلیت رسیدن به سرعت سه پیتافلوپ را نیز دارا است. با افزایش تعداد پردازشگرها به ۸۸۴ هزار، این ابررایانه می تواند در هر ثانیه، ۳ هزار تریلیون محاسبه انجام دهد.
به گفته آی بی ام، در هر ثانیه بلو جین/پی می تواند از دو نیم کیلومتر لپ تاپ که کنار هم چیده شده باشند، بیشتر عملیات انجام دهد.
با این وجود آی بی ام مدعی است که مصرف انرژی این ابررایانه معادل مدل های قبلی است و استفاده از آن نیز به نسبت بسیار آسانتر است.
هرچند به طور معمول چنین دستگاهی صرفا برای محاسبات بسیار دقیق و پیچیده علمی نظیر آزمایشات در زمینه فیزیک ذره ای یا نانوتکنولوژی به کار می رود ولی آی بی ام امیدوار است بتواند با امکاناتی که به آن افزوده، شرکت های تجاری که در امور مالی به ارائه خدمات می پردازند یا در صنایع نفت و گاز فعال هستند را نیز نسبت به خریداین ابر رایانه اقدام کنند.

 شکست رکورد سرعت ابررایانه ها
در حالی که در رایانه های معمولی، عموما از یک یا دو پردازشگر (پروسسور) برای انجام محاسبات استفاده می شود، یک سیستم استاندارد بلو جین/پی شامل مجموعه ای بالغ بر ۲۹۴ هزار پردازشگر است.

اولین دستگاه ابر رایانه بلو جین/پی را دولت آمریکا خریداری کرده که قرار است اواخر سال ۲۰۰۷ در لابراتوار ملی ارگون متعلق به وزارت انرژی این کشور نصب شود.
دو دستگاه دیگر را نیز آزمایشگاه هایی در آمریکا خریده اند و چهارمین رایانه را تاسیسات علوم و فن آوری بریتانیا سفارش داده است.
سیستم استاندارد بلو جین/پی شامل ۷۲ طبقه (Rack) است و در هر طبقه مجموعه ای از پردازشگرهای قوی کار گذاشته شده اند. این ابر رایانه بیش از ۹۳ میلیون دلار قیمت دارد.

بنیاد ملی «بازی‌های‌رایانه‌ای» آغاز به کار کرد

فارس: با پیشنهاد معاونت سینمایی و صدور حکم توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اعضای هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای، این بنیاد به طور رسمی آغازبه کار کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه‌ای که در این معاونت برگزار شد، علیرضا گلپایگانی،بهروز مینایی،عیسی زارع پور و سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محمد بیطرف به عنوان اعضای هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منصوب شدند.
در نخستین جلسه بنیاد ملی بازی های رایانه ای،اعضای هیئت مدیره ضمن بیان دیدگاه ها و نقطه نظراتشان در خصوص برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت با عنایت به اهداف، وظایف و رسالت این بنیاد به بحث و گفتگو پرداختند.
در این جلسه، بهروز مینایی به اتفاق آرا به سمت ریاست هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انتخاب شد و انتخاب مدیرعامل این بنیاد به جلسات بعدی موکول شد.
محمد رضا‌ جعفری‌جلوه نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص توجه ویژه به دو هنر صنعت رسانه سینما و بازی‌های رایانه‌ای، ضمن تبیین اهداف و وظایف تشکیل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اظهار امیدواری کرد با ایجاد یک جریان موثر مدیریتی این عرصه سامان یابد.
وی ضمن تبیین شرایط روز بازی ها در عرصه جهانی، وظایف معاونت سینمایی و سمعی و بصری را در قلب دو رسالت مهم نظارت و حمایت از عرصه بازی‌های رایانه‌ای برشمرد.
معاون امورسینمایی و سمعی بصری، ضمن تعریف فعالیت‌های نظارتی اداره کل همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی به عنوان بازوی نظارتی این عرصه و لزوم نظارت همه جانبه بر تمامی این صحنه ، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای را به عنوان بازوی حمایتی عرصه بازیهای رایانه‌ای معرفی نمود.
جعفری جلوه، با تأکید بر بسترسازی مناسب برای انجام موفق فعالیت‌های مستمر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار امیدواری کرد:با شناخت مستمر حریفان، درک قابلیت‌های موجود ملی، لزوم تدوین برنامه‌های واقع بینانه، طراحی سازوکارهای حمایتی و توجه ویژه به مقوله آموزش عام و خاص درعرصه بازی‌ها در کشور، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این مقوله باشیم.
در این جلسه علاوه بر مهندس جعفری جلوه معاون امورسینمایی و سمعی بصری،سعید رجبی فروتن مدیرکل حوزه معاونت،جوادعلیمردانی مدیرکل همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی ، مجید اکثری مدیر کل توسعه فناوریهای سینمایی و مهدی بهفرراد مشاور معاونت در حوزه IT نیز حضور داشتند.