ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

پرشین بلاگ هک شد

:مجموعه وبلاگ های پرشین بلاگ ، بامداد روز گذشته مورد حمله هکرها قرار گرفت و هک شد.
از بامداد روز گذشته و حدود ساعت 4بامداد بسیاری از 4میلیون بازدیدکننده وبلاگ های این سایت با پیامی مواجه می شدند که سرویس پرشین بلاگ در حال بازسازی است و در برخی موارد تصاویر و عباراتی را با جملات ضد ایرانی مشاهده می کردند.
دکتر مهدی بوترابی ، مدیر عامل مجموعه پرشین بلاگ که یکی از بزرگترین شرکتهای ارائه کننده سرویس های اینترنتی ایران است در پی این رویداد به خبرگزاری مهر گفت: هکرها بامداد روز گذشته توانستند دامنه پرشین بلاگ را هک کنند و بعد از آن نیز در پی دستیابی به بانک اطلاعاتی این مجموعه بودند که موفق به انجام این کار نشدند.
مهندس عماد هنرپرور، مدیر اجرایی سابق و عضو هیات مدیره مجموعه پرشین بلاگ نیز در گفتگو با «جام جم» تاکید کرد، اطلاعات بیش از 800هزار کاربر پرشین بلاگ در ایمنی کامل قرار دارد و با تلاشهای انجام شده بزودی تمامی وبلاگ ها و محتویات آنها در دسترس قرار خواهند گرفت.
بر اساس اطلاعیه ای که مدیریت مجموعه پرشین بلاگ منتشر کرد، اعلام شده است که این هک گسترده در دسترسی به بانک اطلاعاتی مجموعه پرشین بلاگ ناموفق بوده و از سوی هکرهای عراقی صورت گرفته است.
بر اساس این اطلاعیه در برخی از تصاویر قرار گرفته در سایتهای هک شده ضمن انتشار پرچمهایی از کشورهای عراق و لبنان ، هکرها جملاتی را علیه ایرانیان نوشته اند و کوشیده اند عمل خود را عملی عربی نشان دهند.
لازم به یادآوری است ، سال گذشته نیز مورد مشابهی در رابطه با سرویس های پرشین بلاگ اتفاق افتاده بود.
پرشین بلاگ به دلیل حجم بزرگ کاربرانی که در اختیار دارد و همچنین فعالیت های گسترده خود همیشه مورد توجه هکرهایی با اهداف گوناگون بوده است و با وجود استفاده از بالاترین استانداردهای امنیتی تا کنون 2بار با حملات جدی هکرها روبه رو شده است.
بروز چنین رویدادی شاید تلنگری به مجموعه های بزرگ ITکشور باشد که نیازمند افزایش ضریب ایمنی خود هستند و این ضرورت بویژه برای مجموعه های اطلاعات الکترونیکی دولتی نظیر بانکها، سامانه های کارت هوشمند سوخت و دیگر اجزای دولت الکترونیک بیشتر ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد