ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

پلیس اسپانیا سازنده ویروس موبایل را دستگیر کرد

مشورت - پلیس اسپانیا مرد 28 ساله ای را که سازنده بیش از 20 نوع ویروس گوشی های سیار می باشد را دستگیر کرد. این ویروس ها که از انواع Cabir تا CommWarrior می باشند اغلب برای سیستم عامل سیمبیان گوشی های نوکیا نوشته شده است.
سازمان قضایی اسپانیا سرانجام بعد از هفت ماه تجسس روی ویروس های فوق توانست این مرد را در شهر Valencia شناسایی و دستگیر کند.
پلیس این کشور بنا به گزارش های سایت سوفوس اظهار داشته است که این مهاجم تا به حال یش از 115000 گوشی تلفن همراه را آلوده کرده است.
اغلب این ویروس ها دارای یک کلمه مشخص می باشند: Leslie که به گفته سایت سوفوس نام دوست دختر این هکر می باشد.
Graham Cluley، مشاور ارشد بخش تکنولوژی سوفوس در این زمینه می گوید:« ویروس های تلفن همراه مانند ویروس های کامپیوتر های رومیزی به صورت عمومی به سیستم ضربه نمی زند و روال و نظم مشخصی ندارند. امروزه نمی توان ویروس ها را یک شوخی مسخره دانست زیرا که آنها باعث خسارات فراوانی در تجارت و امور شخصی افراد می شوند.»
در گذشته ویروس نویس ها به ندرت دستگیر می شدند اما امروزه با توجه به حجم خساراتی که وارد می کنند دستگیری این مهاجمین مورد توجه قرار گرفته است.
بین سال‌های 2003 تا 2004 نویسنده ویروس MSBlast که بیش از 25 میلیون کامپیوتر را آلوده کرده بود دستگیر شد. در سال 2005 مایکروسافت برای دستگیری نویسنده Sasser مبلغ 250 هزار دلار جایزه تعیین کرد.
بنابرگفته شرکت مکافی حمله به تلفن های همراه در سال 2007 نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است.

نظرات 1 + ارسال نظر
شاهرخ جمعه 8 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:17 ب.ظ http://xpsoft.blogsky.com/

سلام دوست عزیز وبلاگ شما هم خوبه
من شما رو لینک کردم امیدوارم شما هم منو لینک کنید
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد