ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

ایستگاه کامپیوتر

معرفی بازیها و نرمافزارهای جدید و کد ها . ترفند های PC

درصد ناچیزی از ایرانی‌ها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند

مدیر یک شرکت اینترنتی گفت: بستر کار برای ارائه سرویس اینترنت پرسرعت در کشور نامناسب است و نباید بر روی این بستر نامناسب وقفه و چالش ایجاد کنیم زیرا باعث می‌شود به طور اتوماتیک روند نزولی پیدا کند.

باقر افخمی‌ در گفت‌وگو با ایسنا، در باره وضعیت اینترنت پرسرعت در کشور با بیان این که یکی از شاخصه‌های رشد هر جامعه در دنیای امروز ضریب نفوذ افراد و دسترسی به اینترنت است که شاخص رشد یک کشور در آن مورد لحاظ قرار می‌گیرد، اظهار کرد:‌ ما در ارایه خدمات به افراد با مشکل مواجهیم بنابراین نباید با وضع یکسری قوانین به این مشکلات دامن بزنیم.

وی معتقد است:‌ شرکت‌های اینترنتی از جانب دولت و مخابرات عملا هیچ گونه حمایتی نمی‌شوند و علاوه بر ارایه سرویس قسمتی از بار دولت را نیز به عنوان وظیفه ذاتی و عمومی ‌حمل می‌کنند، در صورتی که اگر قرار بود این کار از جای دیگری انجام شود آنها باید یارانه‌ای برای کارهای خود دریافت می‌کردند، اما متاسفانه علاوه بر این که هیچ کاری انجام نمی‌شود بلکه با وضع قوانین دست و پا گیر به شرکت‌های اینترنتی و از جمله شرکت‌های ندا لطمه وارد می‌شود.

وی گفت: سرویس ADSL در مقایسه با دایل‌آپ سرویس بهتری ارایه می‌دهد اما ضریب نفوذ آن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست زیرا تعداد کسانی که در حال حاضر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند به لحاظ آماری درصد ناچیزی را به خود اختصاص می‌دهد و این به معنی آن است که ضریب نفوذ اینترنت پایین و به دنبال آن سرعت دسترسی به اینترنت نیز پایین است.

وی معتقد است: استقبال از سرویس ADSL روز به روز بیشتر می‌شود زیرا سرعت کار افزایش یافته و آمار قطعی‌ها نیز در حال کاهش است، بنابراین متقاضیان استفاده از این سرویس نیز در حال افزایش هستند و با این افزایش متقاضیان، سرعت و کیفیت نیز افزایش می‌یابد.
وی گفت: با توجه به این که اصل بازار را عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند هر چقدر کسانی که به اینترنت گرایش می‌یابند بیشتر شود، استفاده از ADSL نیز افزایش می‌یابد و شرکت‌ها نیز برای فعالیت در این بازار گرایش بیشتری پیدا می‌کنند به شرطی که دولت در این زمینه چالش و یا مشکلی ایجاد نکند.

به اعتقاد وی استقبال از سرویس اینترنت پرسرعت در کشور رضایت‌بخش است اما طبیعتا باید فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه انجام شود.
                                                                     
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد